Biomy

26.08.2013 18:32

Biomy

 

Čo sú to biomy?

Biomy sú regióny s rôznymi geografickými črtami, flóry, výšky, teploty, kvalifikáciou vlhkosti, farbou neba a zelene.

Typy biomov

Existuje 12 hlavných biomov a niekoľko tzv. technických biomov ako sú rieky, pláže a podobne. Hlavné biomy je možné rozlíšiť podľa farby lístia, stromov, či iných rastlín, alebo podľa toho, či je v nich piesok alebo iné pokrytie blokmi. Tieto časti kockového sveta sa generujú náhodne, ale môžu byť ovplyvnené aj generačným kódom (SEED). Technické biomy sa starajú o plynulejší prechod medzi hlavnými, ale môžu spĺňať aj špecifickú úlohu ako sú napríklad rieky, pláže, kopce a hraničné oblasti.

Forest (Les)

Bióm s veľkým množstvom stromov, v ktorom nájdete dubové a brezové drevo, vysokú trávu, chutné huby a kvety. Spawnujú sa v ňom prevažne vlci z rady kladných mobov a z tej zápornej prevažne skeletoni. Tento biom je najlepší pre začiatok hry, pretože je v ňom dostatok dreva a vysoká šanca získať obživu. Tieto biomy môžu vyskytnúť aj ako technické biomy v oblasti pláni. Lesy bývajú často najmenšie.

1

 

Desert (púšť)

Biom s najmenšou možnosťou prežitia, pretože ide o biom plný piesku a pieskových dún. Nájdete v ňom kaktusy, neživé rastliny a ak biom hraniči s oceánom, tak v ňom nájdete aj cukrovú trstinu. V tomto biome nikdy neprší a môžete v ňom nájsť dedinky s dedinčanmi , s ktorými môžte obchodovať a takisto aj  opustené chrámy. Pieskovec je tiež súčasťou tohto biomu. Od 1.6 sa v tomto biome jazerá negenerujú.

2

 

Plains (Pláne/Lúky)

Relatívne plochý biom s menšími kopcami , velkým množstvom vysokej trávy a sem-tam sa objaví aj strom. Praskliny v zemi, hlboké jazerá a dedinčania v dedinách sa v tomto biome vyskytujú často. Pasívny mobovia sa v tomto biome spawnujú vo veľkom počte a nájsť tu lávové jazierko či jaskyňúu nie je problém, nakoľko je tento biom vďaka svojmu terénu dosť prehľadný. Pokiaľ plánujete väčšie stavby, tak tento biom je pre vás ako stvorený.

3

 

Swampland (Bažiny)

Biom charakteristický plochými pláňami s tmavšou farbou trávy, vody a rastlín. Skladá sa z malých jazierok , na ktorých dne môžte nájsť clay (íl) a sand (piesok). V tejto oblasti bývajú stromy s ťahavými lianami a často môžu rásť aj priamo v bažine a samozrejmosťou je aj hojný rast hríbov, no a cukrovú trstinu môžte nájsť popri brehoch. Spawnujú sa tu aj chatky čarodejníc a to od verzie 1.4 , no a  nesmieme zabudnúť na spawnovanie slizkých kociek s názvom Slime. Tie sa v tomto biome objavujú najmä počas noci.

4

 Jungle (Džungľa)

Biom veľmi husto porastený  stromami najmä z džungľového dreva, ktoré môžu dosahovať výšku až 31 blokov a ich kmene sú v šírke 2×2 bloky, avšak tomto biome nájdete aj dubové stromy, ale so zachovanou veľkosťou. Krajina je sviežo zelená a veľmi hornatá, s vodnými jazierkami vsadenými do údolí medzi kopce a to niekedy aj v nadmorskej výške. Lístie a pomenej porasty trávy pokrývajú obrovské množstvo tejto oblasti a pri pobyte v džungli sa zdá obloha znateľne svetlejšia. Tento bióm je jediný , v ktorom sa nachádzajú paprade a spomínané veľké džungľové stromy . Liany sa nachádzajú na väčšine blokov a to aj v jaskyniach. Tento biom je výhradným domovom a miestom pre výskyt ocelotov, džungľových chrámov a kakaových bôbov, ktoré sa nachádzajú na stromoch, väčšinou vo výške pri korunách.

5

 

Ice Plains (Tundra)

Biom s veľkým obsahom snehu, ktorom neprší , ale sneží , rieky a jazerá zamŕzajú a kopce zvyknú byt hornatejšie. Je tu možnosť aj nájsť cukrovú trstinu, lenže hneď ako zdroj vody zamrzne, tak sa trstina vykorení a despawne. Oblasť je veľmi riedko porastená dubovými stromami a preto prežitie v tomto biome je komplikovanejšie.

6

Taiga

Hornatý biom plný smrekov a kde tráva býva sivo-modrá. Okrem hustého sneženia, zamrznutých jazierok a kopy snehu tu nájdete veľké množstvo vlkov.

7

 

Extreme Hills

Veľmi hornatý biom (u niektorých hôr výška dosahuje viac ako Y = 100) s jemne šedo-modrou farbou trávy a nízkym počtom výskytu dubových stromov. Útesy, vrcholy, údolia, vodopády, previsy, plávajúce ostrovy, a mnoho ďalších štruktúr tvorí tento biom. V tejto oblasti sa nachádzajú aj najväčšie jaskynné systémy chodieb. Treba si dávať pozor na možnosť spadnutia z výšky. Extreme Hills a jeho okrajové časti sú jedinými miestami kde sa vytvoria smaragdové rudy a kde sa občajne vyskytuje Silver Fish.

8

 

Ocean

Extrémne velký biom prevažne z vody, ktorého dno tvoria pláne a menšie kopce z hliny, ílu a piesku a ktorého veľkosť je neobmedzená. Občas sa môžu vyzvárať na hladine malé ostrovčeky, na ktorých sa spawnujú len monštrá. V oceáne sa dajú nájsť aj obrovské rokliny, v ktorých väčšinou bývajú prechody do opustených dolov a dungeonov. Hlavným mobom tejto oblasti je chobotnica.

9

 

Mushroom Island (Hríbový ostrov)

Tento vzácny bióm sa skladá z roviniek a kopcov a jeho povrch pokrýva mycelum, vzácny typ trávy s veľmi jasne zelenou farbou. Tento biom obklopuje oceán a len zriedka je pripojený k nejakému inému. Je jediný kde sa dajú pestovať hríby vo dne a kde sa dajú vypestovať veľké huby. V tomto biome sa nespawnujú iné zvieratá a monštrá ako tie hubové a teda spawnuje sa len len hríbová krava. Toto platí aj pre podzemné komplexy, čo je relatívne bezpečné na ich prieskum. Vďaka tomu , že hlina dokáže rozmnožovať trávu a mycelium, tak chov zvierat, či pestovanie je samozrejmé.

10

Nether (Peklo)

Tento biom slúži na generovanie podsvetia / pekla. Jeho obsah tvorí netherrack, ktorý vytvára v pekle štruktúry ako jaskyne, previsy a hory, nezávislé od nadmorskej výšky. Tento biom je na rozdiel od iných ohraničený stropom vo výške 128 a podlažím vo výške 1, oboje z bedrocku. Za cenné materiály sa považuje svietivec ako zdroj svetla, či pri tvorbe lámp a jeho prach má využitie aj v oblasti elixírov. Nachádza sa stropoch tohto biomu. Ďalšie cenné materiály sú piesok duší potrebný pre pestovanie pekelných bylín, pekelný kremeň na tvorbu impozantných stavieb, samotný nether rack, ktorý sa po vypálení v peci mení na pekelnú tehlu. Jedine v pekle môžete stretnúť mobov ako Ghast, Blaze, Pigman a Magma Cube. V pekelných hradoch, ktoré sú generované v tomto biome, môžete nájsť bonusové truhlice a spawnery.

11

 

The End

Biom slúžiaci na generovanie Endu. Je to ostrov zložený prevažne z End Stone a obsidianových veží. V tomto biome sa spawnujú len dva druhy mobov Enderman a Ender Dragon.

12

Späť